Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Centrum

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Przewodnik Internetowy Edukacja dla Tolerancji

We współpracy z OBWE (OSCE/ODHIR) powstał, jeszcze w ramach działalności Pracowni Badań Holokaustu, Przewodnik Internetowy „Edukacja dla Tolerancji" zawierający opisy ponad 300 instytucji zajmujących się problematyką: edukacji dla tolerancji, wolności religii i wyznania, praw człowieka, mniejszości, edukacji międzykulturowej, społeczeństwa obywatelskiego, antysemityzmu, Holokaustu, rasizmu, dialogu międzyreligijnego, konfliktów, pomocy humanitarnej, równości płci, Romów i Sinti.
więcej o Przewodnik Internetowy Edukacja dla Tolerancji

"Myślenie po Zagładzie. Głosy z Polski" Praca zbiorowa pod redakcją Sebastiana Rejaka

Holokaust jest immanentną częścią historii dwudziestego wieku: jest materializacją polityki ludobójstwa, zinstytucjonalizowanej i skierowanej przeciwko wybranej części społeczeństwa, przede wszystkim Żydom. Jest on również immanentną częścią historii Europy, a ściślej, częścią historii państw i narodów europejskich, w których powstała obłędna, totalitarna ideologia.
więcej o "Myślenie po Zagładzie. Głosy z Polski" Praca zbiorowa pod redakcją Sebastiana Rejaka

"Dlaczego należy uczyć o Holokauście?" Red. J. Ambrosewicz-Jacobs, Leszek Hońdo

"Dlaczego należy uczyć o Holokauście?" to zbiór esejów autorstwa wybitnych specjalistów z zakresu nauczania o Holokauście wraz z opisem instytucji dysponujących narzędziami edukacyjnymi, powstały z myślą o Czytelnikach, dla których proces nauczania – uczenia jest procesem otwartym, niekoniecznie ograniczonym do stałych ról: nauczyciel – uczeń.
więcej o "Dlaczego należy uczyć o Holokauście?" Red. J. Ambrosewicz-Jacobs, Leszek Hońdo

"The Holocaust: Voices of Scholars" pod redakcją Jolanty Ambrosewicz-Jacobs

Współpraca podjęta przez Centrum Badań Holokaustu Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Międzynarodowe Centrum Edukacji o Auschwitz i Holokauście w Państwowym Muzeum Auschwitz-Birkenau zaowocowała powstaniem zbioru esejów pt. The Holocaust: Voices of Scholars (pod redakcją Jolanty Ambrosewicz-Jacobs).
więcej o "The Holocaust: Voices of Scholars" pod redakcją Jolanty Ambrosewicz-Jacobs

Badanie postaw wobec Żydów, Holokaustu i pamięci o Holokauście wśród młodzieży polskiej

Wieloletni projekt badawczy Centrum o zasięgu ogólnopolskim, rozpoczęty jesienią 2008 r. Jego celem jest diagnoza obecnych postaw młodzieży polskiej wobec Żydów i Holokaustu oraz analiza działań obywatelskich odnoszących się do pamięci o Holokauście.
więcej o Badanie postaw wobec Żydów, Holokaustu i pamięci o Holokauście wśród młodzieży polskiej