Webcontent-Anzeige
Zentrum
Webcontent-Anzeige
Przewodnik Internetowy Edukacja dla Tolerancji
We współpracy z OBWE (OSCE/ODHIR) powstał, jeszcze w ramach działalności Pracowni Badań Holokaustu, Przewodnik Internetowy „Edukacja dla Tolerancji" zawierający opisy ponad 300 instytucji zajmujących się problematyką: edukacji dla tolerancji, wolności religii i wyznania, praw człowieka, mniejszości, edukacji międzykulturowej, społeczeństwa obywatelskiego, antysemityzmu, Holokaustu, rasizmu, dialogu międzyreligijnego, konfliktów, pomocy humanitarnej, równości płci, Romów i Sinti.
Weiterlesen o Przewodnik Internetowy Edukacja dla Tolerancji
"Myślenie po Zagładzie. Głosy z Polski" Praca zbiorowa pod redakcją Sebastiana Rejaka
Holokaust jest immanentną częścią historii dwudziestego wieku: jest materializacją polityki ludobójstwa, zinstytucjonalizowanej i skierowanej przeciwko wybranej części społeczeństwa, przede wszystkim Żydom. Jest on również immanentną częścią historii Europy, a ściślej, częścią historii państw i narodów europejskich, w których powstała obłędna, totalitarna ideologia.
Weiterlesen o "Myślenie po Zagładzie. Głosy z Polski" Praca zbiorowa pod redakcją Sebastiana Rejaka
"Dlaczego należy uczyć o Holokauście?" Red. J. Ambrosewicz-Jacobs, Leszek Hońdo
"Dlaczego należy uczyć o Holokauście?" to zbiór esejów autorstwa wybitnych specjalistów z zakresu nauczania o Holokauście wraz z opisem instytucji dysponujących narzędziami edukacyjnymi, powstały z myślą o Czytelnikach, dla których proces nauczania – uczenia jest procesem otwartym, niekoniecznie ograniczonym do stałych ról: nauczyciel – uczeń.
Weiterlesen o "Dlaczego należy uczyć o Holokauście?" Red. J. Ambrosewicz-Jacobs, Leszek Hońdo
"The Holocaust: Voices of Scholars" pod redakcją Jolanty Ambrosewicz-Jacobs
Współpraca podjęta przez Centrum Badań Holokaustu Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Międzynarodowe Centrum Edukacji o Auschwitz i Holokauście w Państwowym Muzeum Auschwitz-Birkenau zaowocowała powstaniem zbioru esejów pt. The Holocaust: Voices of Scholars (pod redakcją Jolanty Ambrosewicz-Jacobs).
Weiterlesen o "The Holocaust: Voices of Scholars" pod redakcją Jolanty Ambrosewicz-Jacobs
Badanie postaw wobec Żydów, Holokaustu i pamięci o Holokauście wśród młodzieży polskiej
Wieloletni projekt badawczy Centrum o zasięgu ogólnopolskim, rozpoczęty jesienią 2008 r. Jego celem jest diagnoza obecnych postaw młodzieży polskiej wobec Żydów i Holokaustu oraz analiza działań obywatelskich odnoszących się do pamięci o Holokauście.
Weiterlesen o Badanie postaw wobec Żydów, Holokaustu i pamięci o Holokauście wśród młodzieży polskiej