Skip to main content

Web Content Display Web Content Display

Center

Navigation Navigation

Web Content Display Web Content Display

Jolanta Ambrosewicz-Jacobs, Meandry pamięci i niepamięci Holokaustu. Konieczność ewaluacji praktyk edukacyjnych w oparciu o badania empiryczne

Jolanta Ambrosewicz-Jacobs, Meandry pamięci i niepamięci Holokaustu. Konieczność ewaluacji praktyk edukacyjnych w oparciu o badania empiryczne. [W:] Nasza Szafa. Kultura – Edukacja – Animacja. Czerwiec- Listopad 2014. Pod red. Anny Dąbrowicz i
Read More o Jolanta Ambrosewicz-Jacobs, Meandry pamięci i niepamięci Holokaustu. Konieczność ewaluacji praktyk edukacyjnych w oparciu o badania empiryczne

Jolanta Ambrosewicz-Jacobs, Antisemitism and Attitudes Towards the Holocaust. Empirical Studies from Poland

Jolanta Ambrosewicz-Jacobs, Antisemitism and Attitudes Towards the Holocaust. Empirical Studies from Poland. Proceedings International conference "Antisemitism in Europe Today: the Phenomena, the Conflicts", 8–9 November 2013. Organized by
Read More o Jolanta Ambrosewicz-Jacobs, Antisemitism and Attitudes Towards the Holocaust. Empirical Studies from Poland

Jolanta Ambrosewicz-Jacobs, Antisemitismus und Einstellungen zum Holocaust. Empirische Intersuchungen in Polen

Jolanta Ambrosewicz-Jacobs, Antisemitismus und Einstellungen zum Holocaust. Empirische Intersuchungen in Polen. [In:] Jahrbuch für Antisemitismusforschung 23, 2014, Zentrum für Antisemitismusforschung, Metropol Verlag, Berlin, 168-180
Read More o Jolanta Ambrosewicz-Jacobs, Antisemitismus und Einstellungen zum Holocaust. Empirische Intersuchungen in Polen

Ambrosewicz-Jacobs, Jolanta; Buettner, Elisabeth Isolated Islands? Memory of the Holocaust in formal and informal education

The conflicts associated with the memory of the Holocaust in Poland reflect educational gaps in the Polish education system (lack of bad memory). Comparison with other similar studies in Europe and beyond allows one to reveal affinities and divergences in patterns of behaviour in various states in relation to the historical past, social identity and collective memory
Read More o Ambrosewicz-Jacobs, Jolanta; Buettner, Elisabeth Isolated Islands? Memory of the Holocaust in formal and informal education

Jolanta Ambrosewicz-Jacobs, "Uczyć, skłaniając do zadawania pytań. Pakiet edukacyjny Muzeum Stutthof w kontekście badań empirycznych Agencji Praw Podstawowych UE."

[W:] "Stutthof. Zeszyty Muzeum", Muzeum Sztutthof w Sztutowie, 2014, 2(12), 295-301.
Read More o Jolanta Ambrosewicz-Jacobs, "Uczyć, skłaniając do zadawania pytań. Pakiet edukacyjny Muzeum Stutthof w kontekście badań empirycznych Agencji Praw Podstawowych UE."